<![CDATA[Valmennus Kontio - Ajankohtaista]]>Tue, 30 Nov 2021 15:03:18 +0200Weebly<![CDATA[Yksilövalmennus + ryhmätreenit]]>Fri, 24 Sep 2021 11:39:13 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/yksilovalmennus-ryhmatreenitHaluaisitko saada henkilökohtaista valmennusta ja samalla treenata porukassa?
Nyt uusi yksilövalmennus + ryhmätreenit -paketti on juuri sinulle.

Valmennuksessa saat lihaskunto-ohjelman salille tai kotiin, viikkosuunnitelman ja venyttelyohjelman. Autan sinua ravinnossa, palautumisessa ja tuen Trainero -alustan kautta viikottain. Yksilövalmennuksen tapaaminen on kerran kuukaudessa, jolloin käymme lihaskunto-ohjelmasi läpi. Toki tapaamisella voidaan käydä kävelemässä ja keskustella sinua askarruttavista asioista. Tämän lisäksi pääset ryhmätreeneihin mukaan kerran viikossa.

Hinta:
Startti 3 kk 128 €/kk
Jatkumo 6 kk 118 €/kk
Jatkumo 12 kk 110 €/kk

Ota yhteyttä ja aloitetaan valmennuksesi!
Voit laittaa sähköpostia osoitteeseen suvi@valmennuskontio.fi tai laittamalla viestiä ota yhteyttä -välilehden kautta.
]]>
<![CDATA[Valmentaja lomalla 2.-15.8.]]>Tue, 03 Aug 2021 10:34:11 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/valmentaja-lomalla-2-158
Muokkaa napsauttamalla tätä.
]]>
<![CDATA[Äidille treeni lahjaksi]]>Fri, 30 Apr 2021 12:09:53 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/aidille-treeni-lahjaksiAnna lahjaksi äidille toivottu liikuntahetki.
Tunnin tapaaminen sisältää:
  • Lämmittely keholle
  • Toivottu liikunta
  • Palauttava venyttely

Valitsemasi toivottu liikunta:
  • Kävely + lyhyt lihaskunto
  • Sauvakävely + lyhyt lihaskunto
  • Liikkuvuutta & kehonhuoltoa
  • Voima
  • Voima & syke

Asiakkaan rajoittavat tekijät (vammat, kireydet yms.) otetaan huomioon. Tunti voidaan pitää äidin takapihalla tai läheisessä puistossa/ulkoliikuntapisteessä Pääkaupunkiseudulla.

Hinta: 19,90 €/tunti. Hinta voimassa 9.5.2021 asti.

Osta lahja laittamalla viestiä osoitteeseen suvi@valmennuskontio.fi. Voit myös ostaa lahjakortin toivomallasi hinnalla.
]]>
<![CDATA[Ystävänpäivän duo-valmennus<3]]>Fri, 12 Feb 2021 10:10:58 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/ystavanpaivan-duo-valmennuslt3Aloita valmennus ystävän tai puolison kanssa. Saatte juuri teille suunnitellun lihaskunto-ohjelman ja viikkosuunnitelman, mutta joka tukee teidän henkilökohtaista tavoitetta. Teillä voi olla erilaiset tavoitteet ja silti voitte treenata yhdessä. Näiden lisäksi saatte venyttelyohjelman, tuen Syke-alustalla ja 30 minuutin henkilökohtaisen etätapaamisen ravintovalmennukselle.

Startti 3 kk 195 €/kk/hlö
Tapaamisia yksi kertaa viikossa yhteensä 12 kertaa.

Jatkumo 6 kk 187 €/kk/hlö
Tapaamisia yksi kertaa viikossa yhteensä 24 kertaa.

Tarjous on voimassa helmikuun loppuun asti ja valmennus alkaa viimeistään maaliskuussa.
Ota yhteyttä ja sovitaan ilmainen liikuntaneuvonta laittamalla sähköpostia suvi@valmennuskontio.fi tai ota yhteyttä -lomakkeella.
]]>
<![CDATA[Meillä voit maksaa MobilePay:lla]]>Mon, 08 Feb 2021 10:51:51 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/meilla-voit-maksaa-mobilepaylla

Uusi maksutapa MobilePay on käytössäsi.
Voit maksaa:
- ryhmätreenin
- tai kertavalmennuksen
numeroon 42321.

Kuukausittaiset valmennukset maksetaan laskulla.
]]>
<![CDATA[Uusi vuosi startattiin ryhmätreeneillä]]>Fri, 08 Jan 2021 14:03:37 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/uusi-vuosi-startattiin-ryhmatreeneillaUusi vuosi laittaa monet miettimään omaa jaksamista. Tehdään tavoitteita ja aletaan liikkumaan. Erittäin hyvä keino motivoitua ja saada säännöllisyyttä liikkumiseen on aloittaa ryhmässä treenaus valmentajan opastuksella.
8 viikon ryhmätreenit startattiin Paloheinässä 11.1. Ulkona liikutaan 2-5 henkilön ryhmissä. Kiertoharjoittelu, mäkitreeni ja mäkikierto ovat talven treenimuodot, joissa jokaisessa vahvistetaan koko kropan lihaksia. Kiertoharjoittelu ja mäkikierto tehdään aikaa vastaan ja mäkitreenissä liikutaan omaan tahtiin. Eritasoiset viikot tuovat treeneihin nousujohteisen harjoittelun. Kevyestä viikosta vaihdetaan perusviikkoon, jonka jälkeen tehdään rankka viikko. Rankan viikon jälkeen kierto alkaa uudestaan ja keho pääsee palautumaan.
Ulkona voimme pitää hyvät turvavälit toisiimme, saamme raikasta ilmaa keuhkoihimme ja pidämme huolta kehostamme. Liikkuminen nostaa mielialaa ja ryhmässä tekeminen tuo yhteenkuuluvuuden tunnetta. Liikkuminen saa aikaan paljon hyvää niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
Ryhmätreeneihin voi tulla mukaan kuka vaan. Liikkeitä muokataan jokaiselle sopivaksi ja jokainen tekee oman kunnon mukaan. Myös mukaan voi tulla kesken kauden.
Paloheinän ryhmätreeneistä lisää tästä.
]]>
<![CDATA[Uutta työrintamalla]]>Thu, 20 Aug 2020 10:16:05 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/uutta-tyorintamallaSyksy on täällä vaikka kesän aurinkoisista päivistä saadaan nauttia vielä hetki. Syksy tietää koulujen alkamista, työpaikoille viimeistään palaamista lomien jälkeen ja arjen rutiineihin pääsemistä käsiksi. Muistutellaan mieliimme säännöllinen ruokarytmi ja laitetaan liikunta kalentereihin muistuttamaan itsensä kunnossa pitämistä.

Syksy on tuonut minullekin jotain uutta, josta haluan päästä kertomaan. Toimin jatkossa myös personal trainerina Fit Pihlajistossa ja Fit Tammistossa.
Pihlajisto ja Tammisto ovat upeita paikkoja treenata. Kummastakin paikasta löytyvät upeat tilat halutessasi tehdä treenin laitteilla tai halutessasi toiminnallisempaa treeniä. Lisäksi Tammistoon tulossa ulkosali aivan piakkoin. On etuoikeus päästä tekemään näillä saleilla töitä.
Jatkan myös töitä ulkona ja kaupungin saleilla. Voit valita valmennuksen kanssani ulkona, kaupungin salilla tai Fit Pihlajiston tai Tammiston saleilla (huomioithan tällöin, että hinnasto vaihtuu). Kaikissa valmennukset suunnitellaan sinun tavoitteiden ja toiveiden mukaisesti. Saat itsellesi treeni-, kausi- ja venyttelyohjelman, yhteiset valmennukset 1-4 kertaa viikossa ja seurannan tekemiseesi. Sama siis jatkuu, mutta lisää paikkoja treenata ja kaksi eri hinnastoa.
Fit Pihlajiston ja Tammiston jäsenyys mahdollistaa treenaamisen aamusta iltaan saakka. Valmennuspaketteja on aina kuukaudesta jatkuviin sopimuksiin asti. Salin ja valmennuspakettien hinnat löytyvät heidän omilta nettisivuiltaan.
Psyykkinen valmennus tulossa valmennuksiin

Olen aloittanut psyykkinen valmentaja -koulutuksen. Valmennuksissa tullaan loppusyksystä tarvittaessa ottamaan huomioon mielen, tunteiden ja ajattelun tuomat haasteet/ongelmat. Miten keskittymiskykyä voidaan parantaa treenatessa? Kuinka palautumista voidaan edistää? Miten tunteita voidaan käsitellä, kun sohva houkuttaa enemmän kuin liikunta?
Meidän keho on käsittämättömän upeaa. Se mahdollistaa uuden alun, hienot muodot ja värit ja kehon toiminta on tutkimisen arvoinen. Silti meidän pääkopasta löytyy toinen arvoitus, joka voi vaikuttaa negatiivisesti tai positiivisesti kaikkeen meidän tekemiseen. Kun löydämme ratkaisut, millä työstää aivojamme tai mieltämme, voidaan tuoda terveyteen ja elämäämme paljon parempaa. Tästä siis lisää myöhemmin, kun koulutus on edistynyt ja pääsen jakamaan opittuja asioita valmennuksissa.


Laita siis syömiset ja liikkumiset säännöllisiksi ja ota yhteyttä, jos kaipaat yksilöllistä valmennusta kanssani. Mukavaa alkavaa syksyä sinulle!
-Suvi
]]>
<![CDATA[Uusi sivu ja uudet hinnat]]>Mon, 06 Jul 2020 06:37:34 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/uusi-sivu-ja-uudet-hinnatKuinka ihana onkaan saada uusi, parempi, ilme nettisivuilleni. Valmennuspaketit ovat selkeämmät ja niiden sisältöä olen miettinyt enemmän. Tämä siksi, koska sinun hyvinvointisi on minulle tärkeää.

Tämä kevät ja kesä ovat kasvattaneet hyvinvoinnin tärkeyttä. Vaikka koronavirus on tarttunut moniin kuntoileviin ihmisiin, silti useat ovat kiinnittäneet taas huomion itseensä. Haluamme olla terveitä, vahvoja ja voida hyvin. Kuntosalien sulkeutuessa ihmiset siirtyivät ulos liikkumaan. Meille on tärkeää liikkua ja pitää huolta kehostamme. Valmentajana virus toi ilon ja huolen. Näin ihmisten ja yritysten löytävän uusia keinoja tärkeiden asioiden pitämiseksi yllä. Ulkona käveltiin, urheiltiin ja nautittiin enemmän. Etätyöt ovat vapauttaneet aikaa kiireisille ja poistaneet stressiä. Toki uutta stressiä on tuonut työtilanne. Meillä on kyky selviytyä. Onhan meissä sisua ja tahtoa toimia.

Miten sinä voit? Mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä, jotta voit hyvin?
Pohdin asiakkaitteni tilannetta ja osittain huolehdin heidän kanssa. Asiakkaitteni hyvinvointi on osoittautunut tärkeämmäksi. Haluan selkiyttää kiireistä arkea ja saada terveellisempiä tapoja jokaiseen päivään. Antaa energiaa ja opettaa tekemään hyviä pieniä tapoja, jolla energiaa lisätä.

-20 % alennus 6.-12.7.
Varaa aika ilmaiseen liikuntaneuvontaan tai jos olet vanha asiakas, niin laita viestiä. Tällä viikolla sovitus valmennukset oikeuttavat 20 % alennukseen. Syksyn ryhmätreenit myös tällä viikolla 20 % alennuksessa.
-10 % alennus 13.-19.7.
Viikolla 29 valmennukset 10 % alennuksessa. Varaa aika ilmaiseen liikuntaneuvontaan tai ole yhteydessä. Ryhmätreenit myös alennuksessa.
Valmennukset voidaan aloittaa kesälomasi jälkeen.

Tee päätös nyt, älä odota huomista!
]]>
<![CDATA[1v. tarjous -20 %]]>Mon, 29 Jun 2020 10:34:18 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/1v-tarjous-20
Valmennus Kontio täyttää 1 vuotta 7.6. ja sen kunniaksi haluan laittaa hienon tarjouksen kehiin. Tästä päivästä sunnuntaihin asti kaikki valmennukseni -20 %.

Tänään on hyvä päivä aloittaa valmennus ja päästä parempaan kuntoon.
Yksilö- ja etävalmennuksissa kiinnitämme huomiota kunnon, liikkuvuuden, syömisen, unen ja palautumisen parantamiseen. On tavoitteesi sitten painonpudotus, kiinteytys, massan hankinta, hyvä olo, energisyys jne., niin minä autan sinne pääsyssä. Olen valmentajasi ja tsempparisi matkalle.
Ryhmävalmennuksissa tärkeimpänä tavoitteena ovat kunnon kehitys ja ilo liikuntaa kohtaan.

Julkaistu: 3.6.2020
]]>
<![CDATA[Kohti terveellisempää ruokavaliota]]>Mon, 29 Jun 2020 10:21:55 GMThttp://valmennuskontio.fi/ajankohtaista/kohti-terveellisempaa-ruokavaliota
Kohti terveellisempää ruokavaliota alkaa askel askeleelta. Muuttamalla tapoja yksi kerrallaan kohti haluttua lopputulosta, voimme varmistaa parhaimman halutun lopputuloksen pitkäaikaisesti. Jos hätiköimme ja aloitamme dieetin kertaheitolla, voimme olla varmoja, että dieetin jälkeen paino nousee ja palaamme samoihin rutiineihin. Painonpudottajille ja kiinteytyjille onkin tärkeää ymmärtää kärsivällisyys tavoitteen saavuttamiseksi. Tapojen muuttaminen alkaa pienillä asioilla, joita toistetaan niin kauan, kunnes tapa on opittu ja tulee itsestään. Miten siis oppia syömään terveellisemmin?
Parhaiten tuloksia saat, kun syöt säännöllisesti ja monipuolisesti. On hyvä syödä 3-4 tunnin välein ja 5-6 ateriaa päivässä. Nukkuessa 7-9 tuntia kehon varastot tyhjenevät ja aineenvaihdunta hidastuu. Heti herättyä onkin tärkeää laittaa aineenvaihdunta käyntiin juomalla lasi vettä ja syömällä aamupalaa. Jos päivän rytmi on säännöllinen, niin ruoka-ajat on helppo sisällyttää päivän menoihin.

Esimerkiksi
klo 7.00 aamiainen
klo 11.00 lounas
klo 14.00 välipala
klo 17.00 päivällinen
klo 20.00 iltapala

Alkuun aikataulut saattavat elää ja kiireessä  ruoka-ajat venyvät. Tämä voi hankaloittaa painonpudotusta, koska saatamme töiden jälkeen mennä kauppaan nälkäisenä ja kauppakassissa onkin yllätysostoksia. Tai päivällinen jää syömättä ja iltapala onkin suuri ja rasvainen. Onkin tärkeää pyrkiä syömään säännöllisin ruoka-ajoin, jotta energiatasot pysyvät normaaleina ja jaksamme virkeinä tehdä päivän aherrukset.

Monipuolisuus ruuassa on myös tärkeää. Kroppamme tarvitsee energiaravintoaineita eli proteiinia, hiilihydraattia ja rasvaa toimiakseen kunnolla. Proteiinit muodostavat uusia kudoksia ja toimivat elimistön immuunipuolustuksessa. Ne kuljettavat ravintoaineita veressä ja ovat rakennusaineita hormoneille ja entsyymeille. Elimistömme ei kykene rakentamaan kaikkia aminohappoja, joista proteiinit koostuvat. Tästä syystä on pidettävä huoli proteiinin saannista päivittäin. Hyvä asia on se, että Suomessa proteiinin saanti on yleensä runsasta. Proteiinin lähteitä ovat esimerkiksi lihat, kananmuna, pavut, herneet ja pähkinät. Hiilihydraattien lähteitä ovat kasvikset, viljatuotteet, marjat ja hedelmät. Näistä elimistö saa nopeasti energiaa käyttöönsä. Hiilihydraatteja tarvitaan myös rasvan pilkkomiseen. Noin puolet päivän ruuasta eli energiansaannista tulisi olla peräisin hiilihydraateista. Tuttu lause, puoli kiloa päivässä, on hyvä ohje.

Niille, jotka haluavat saada lihaksia, on proteiinin saanti tärkeää ja niille, jotka harrastavat kestävyysurheilua, on hiilihydraatin saanti tärkeää. Mutta miksi meidän tulee syödä rasvoja? Rasvat jaetaan pehmeisiin ja koviin rasvoihin, joista pehmeä on terveellinen vaihtoehto. Pehmeät eli tyydyttymättömät rasvahapot auttavat alentamaan veren kolesterolipitoisuutta ja verenpainetta. Niitä tarvitaan hormonien valmistukseen, hermoston ja verisuonten kehitykseen. Valitettavasti elimistömme eivät pysty kaikkia rasvahappoja valmistamaan itse ja sen takia omega-3- ja omega-6-rasvahapot ovat ihmiselle välttämättömiä. Hyviä pehmeitä rasvoja ovat kasviöljyt, pähkinät, avokado, rasvainen kala ja siemenet.
Me tiedämme, että paino putoaa, kun syömme vähemmän kuin kulutamme. Mutta jos syömme liian vähän, niin keho menee säästöliekille. Mistä siis voi tietää milloin syö liian paljon tai liian vähän? Syö säännöllisesti ja ota lautaselle kaikista energiaravintoaineista jotain. Syö lämpimät ruuat lautasmallin mukaan. Ota lautasen toinen puolisko täyteen kasviksia. 1/4 osa lautasta täytä hiilihydraatilla ja 1/4 osa lautasta proteiinia. Lisää annokseen rasvaa esimerkiksi salaattiin öljyä tai avokadoa. Lohessa on hyvää rasvaa, joten erikseen rasvaa ei tarvita.
Jos tarvitset apua ruokavalion muuttamisesta terveellisemmäksi, ota rohkeasti yhteyttä.
Ihanaa ja terveellisempää päivää!

Julkaistu: 20.5.2020

]]>